Inschrijven/informatie

Voorinschrijven is niet meer mogelijk!
 

Tarieven voor alle afstanden bij na-inschrijving

(op de dag zelf)
  • Individuele inschrijving 5, 10 en 16.1 km = 14 euro
  • Individuele inschrijving jeugdloop 2.5 km (t/m 14 jaar) = 2.50 euro
  • Teamrun geen na-inschrijving mogelijk

Op de dag van de loop zelf kan voor alle afstanden nog worden ingeschreven tussen 12.00 en 13.50 uur. LET OP!  Limiet is 1000 deelnemers en 100 op de jeugdloop.

Verantwoording

Deelname aan de BurgumRun is geheel op eigen risico. De organisatie is niet verantwoordelijk voor verplaatsing of afgelasting van de BurgumRun in het geval van overmacht. De organisatie is ook niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen. Laat kostbaarheden thuis.

Afstanden & Parcours

De BurgumRun bestaat uit drie afstanden, te weten: 16.1, 10 en 5 km. De eerste afstand komt overeen met de befaamde 10 Engelse mijlen. Daarnaast is er nog een jeugdloop over 2.5 km. Alle routes zijn uitgezet in het gebied rondom de elektriciteitscentrale van ENGIE Energie Nederland . Dat betekent dat er verharde wegen in het parcours zitten, maar ook een aantal onverharde stukken, zoals schelpenpaden. Al met al een gevarieerd parcours door een prachtig gebied

MYLAPS BibTag
Tijdens dit evenement wordt gebruik gemaakt van de MYLAPS BibTag voor het registreren van uw tijd. Achter op uw startnummer (de bib) bevindt zich een elektronische chip (de tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van uw tijden heel eenvoudig, het enige wat u hoeft te doen is het correct dragen van het startnummer. 
Tips om een goede tijdregistratie te garanderen;  draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met uw handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op 

Deelname

Nadat het inschrijfgeld van uw rekening is afgeschreven bent u zeker van deelname. Uw startnummer kunt u op de dag van de wedstrijd vanaf 12.00 uur ophalen bij het wedstrijdsecretariaat in een tent bij de ingang van de elektriciteitscentrale. 

Herinnering

Voor alle deelnemers aan de BurgumRun zal er weer een passende en aansprekende herinnering klaarliggen. 

Prijsuitreiking

Voor iedere afstand zijn er prijzen voor de nummers 1,2 en 3. De prijsuitreiking zal direct na afloop van de verschillende afstanden plaatsvinden.

Organisatie en contact

De organisatie van de BurgumRun is in handen van Stichting Running Events uit Burgum in samenwerking met ENGIE Energie Nederland. Het organisatiecomité bestaat uit Arend van Akker, Egbert van Reenen, Ulbe van der Bij, Emmie Soepboer en Jaring de Groot. Voor meer informatie over de BurgumRun kunt u contact opnemen met Stichting Running Events Burgum op: telefoonnummer 06-14 23 88 34 of via de mail

Bereikbaarheid en Faciliteiten

Parkeren

Op het terrein van ENGIE Energie Nederland aan de Koumarwei is genoeg parkeergelegenheid. Vanuit de richting Leeuwarden neemt u na het dorp Noardburgum de eerste afslag rechts. Vanuit de richting Groningen neemt u de eerste afslag voor het dorp Noardburgum links. U komt op de Zomerweg. Vervolgens neemt u de eerste afslag links en dat is de Koumarwei. Deze helemaal uitrijden en u komt op het parkeerterrein.

Openbaar Vervoer

Komt u met de bus op zondag 10 september? Kijk dan op www.9292.nl voor de route naar de Koumarwei in Noardburgum. LET OP! Vanaf Leeuwarden duurt het ruim anderhalf uur voor u op de exacte plaats van bestemming bent en vanuit Drachten drie kwartier drie kwartier.

Faciliteiten

De BurgumRun wordt geheel op locatie georganiseerd. Dat neemt niet weg dat er diverse voorzieningen zullen worden getroffen. Zo is er de mogelijkheid om te douchen en zullen er op tal van plaatsen mobiele toiletten staan. Ook is er kleedgelegenheid voor dames en heren.

Geschiedenis

In het najaar van 2007 werd vanuit Loopclub Rapido uit Burgum het idee geboren om een dergelijk hardloopevenement plaats te laten vinden rondom het mooie gebied van de elektriciteitscentrale van het toenmalige Electrabel bij Burgum. Electrabel gaf meteen aan dat het bedrijf dit initiatief graag wilde ondersteunen. Daarna ging het snel: begin 2008 is het idee verder uitgewerkt en vanaf begin maart is de organisatie fanatiek aan de slag gegaan met de voorbereidingen voor september.

Op 14 september 2008 vond de eerste Electrabel BurgumRun plaats. Het was een groot succes en het was dan ook snel besloten dat er een tweede editie zou komen! Deze editie in 2009 was een nog groter succes met bijna 500 deelnemers. In 2010 waren er al meer dan 500 deelnemers, dat aantal bleef stijgen van 700 deelnemers in 2011 tot bijna 1000 het jaar daarop en in 2013 zelfs meer dan duizend deelnemers. In 2014 viel het aantal deelnemers met 850 een klein beetje tegen, maar was de publieke belangstelling nog nooit zo groot. Het jaar 2015 was weer een top jaar met maar liefst 935 deelnemers. Dat kwam onder andere door de vele aandacht van het beginnersprogramma 'Fit mei Femke' in samenwerking met Omrop Fryslan. Vorig jaar viel de deelname met 635 lopers wat tegen.

 

16.1 KM

10 KM

5KM

2.5 KM

Join the conversation